ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ RADAR - ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ RADAR 01
ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ RADAR 02

Σχηματίζοντας μια ομάδα από Έλληνες επιστήμονες, και μετά από δέκα χρόνια μακροσκελών ερευνών, ο Δρ. Ιωάννης Ασλανίδης, MD, PhD, F.R.C.Ophth., ιδρυτής και επιστημονικός διευθυντής της RADARMISSION Ltd., ανέπτυξε ένα πολύ-παραμετρικό εργαλείο, το RADAR (Rapid Assessment for Dyslexia & Abnormalities in Reading – Τάχιστη Αξιολόγηση Δυσλεξίας & Αναγνωστικών Ανωμαλιών) το οποίο, μέσω του λογισμικού του, μπορεί να καταγράψει πάνω από 25 παραμέτρους -ενώ το παιδί διαβάζει σιωπηλά- που σχετίζονται με την αναγνωστική διαδικασία, τις οποίες δεν μπορούν να αντιληφθούν το ανθρώπινο αυτί και το ανθρώπινο μάτι.

Το RADAR δίνει τη δυνατότητα να εξαχθούν αντικειμενικά και μετρήσιμα συμπεράσματα για το επίπεδο συγκέντρωσης του αναγνώστη, τη δυνατότητα αποκωδικοποίησης και σύνθεσης των λέξεων καθώς και την αναγνωστική του ευχέρεια.

Το λογισμικό του RADAR βασίζεται σε κατοχυρωμένους αλγόριθμους, καθώς διαθέτει ελληνικά και διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας τόσο στην Ε.Ε. όσο και στις Η.Π.Α. ενώ η μεθοδολογία του έχει δημοσιευτεί σε διεθνή έγκριτα επιστημονικά περιοδικά.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν εν εξελίξει συνεργασίες με τα Πανεπιστήμια του Harvard και του Cardiff Metropolitan καθώς και με σχολεία της Βοστόνης και του Καναδά.

H Μέθοδος RADAR, μέσω του ειδικού λογισμικού της, αξιολογεί εύκολα και γρήγορα την αναγνωστική ευχέρεια ενός παιδιού. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει η δυνατότητα να καταγραφούν συγκεκριμένες ποσοτικές μετρήσεις σχετικά με ένα πλήθος παραμέτρων που επηρεάζουν την αναγνωστική ικανότητα ενός ατόμου. Πρόκειται για μια εξέταση εξ’ ολοκλήρου ψηφιακή, γρήγορη και φιλική προς τον αναγνώστη, η οποία δεν είναι καθόλου παρεμβατική, με δεδομένο ότι το μόνο που έχουν να κάνουν τα παιδιά που υποβάλλονται σε αυτή, είναι να διαβάσουν ένα κείμενο μπροστά από μια οθόνη ηλεκτρονικού υπολογιστή. Τέλος, να αναφέρουμε ότι ακολουθώντας το πνεύμα της μετά-Covid εποχής, η Μέθοδος RADAR πραγματοποιείται και με τη χρήση τεχνολογίας cloud, εντελώς ανέπαφα τηρώντας όλες τις απαραίτητες αποστάσεις.

ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ RADAR 02

Είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι το RADAR δεν θα αντικαταστήσει τους εξειδικευμένους και καθ’ ύλην αρμόδιους (λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, παιδοψυχολόγους κλπ.) επιστήμονες του χώρου, αλλά θα λειτουργήσει ως ένα επιπλέον εργαλείο στα χέρια των ειδικών για αναγνωστικές δυσκολίες και ειδικότερα της δυσλεξίας, ώστε να δοθούν σημαντικές πληροφορίες που μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμες και κρίσιμες στην ίδια την διάγνωση και την εξατομικευμένη θεραπευτική παρέμβαση. Με τη Μέθοδο RADAR μπορεί για πρώτη φορά να αποτυπωθεί το αναγνωστικό μονοπάτι του κάθε αναγνώστη και να εντοπιστεί σε επίπεδο συλλαβής το αναγνωστικό πρόβλημα.

Με τον τρόπο αυτό, υπάρχει η δυνατότητα να περιγραφεί η αναγνωστική διαδικασία με πάνω από 25 διαφορετικές παραμέτρους. Έτσι, μπορούμε να δούμε που ακριβώς δυσκολεύεται το κάθε παιδί και να μην αντιμετωπίζουμε όλες τις περιπτώσεις με τον ίδιο τρόπο. Με την πολυσέλιδη αναλυτική αναφορά της Μεθόδου RADAR, o ειδικός μπορεί να δημιουργήσει ένα εξατομικευμένο πλάνο παρέμβασης το οποίο θα είναι κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες του παιδιού. Έτσι, μετά από 3 με 6 μήνες μπορεί το παιδί να ξανακάνει το RADAR και τότε να αξιολογήσουμε το εύρος της βελτίωσης και την αποτελεσματικότητα της παρέμβασης. Φανταστείτε τη Μέθοδο RADAR σαν μια αιματολογική εξέταση όπου έχουμε μια τιμή για κάθε μια παράμετρο ανάγνωσης και μια τιμή για να τη συγκρίνουμε. Είναι η πρώτη φορά που έχουμε κάτι μετρήσιμο για την ανάγνωση και αυτό είναι σημαντικό διότι οτιδήποτε μπορείς να το μετρήσεις, μπορείς και να το βελτιώσεις. Έτσι, αν ένας μαθητής την δεύτερη φορά που θα έρθει για αξιολόγηση έχει καλύτερα αποτελέσματα από την πρώτη τότε σημαίνει ότι το θεραπευτικό πλάνο παρέμβασης δουλεύει. Εάν όχι, τότε θα πρέπει το πλάνο να αλλαχθεί από τον ειδικό και να δοκιμάσει κάτι νέο.

Πατήστε εδώ για να δείτε την ιστοσελίδα της μεθόδου RADAR